Bvlgari - part II

Bvlgari is known the most for its virtuoso craftsmanship and colorful stones (precious as well as semi precious). "Coloured gems are our brand signature. It was right yesterday, it is right today and it will be right tomorrow", said Jean-Christophe Babin, CEO of the company.

Bvlgari jewels were worn by Jacqueline Onassis and Elizabeth Taylor. American actress was known for having Bvlgari jewelry collection worth millions of dollars. I believe at the time of her death, the collection was valued at $150 million. Many pieces were given to Taylor by her two-times husband, Richard Burton, who used to joke that the only word Elizabeth Taylor knew in Italian was Bvlgari. In May 2013, exhibition "The Art of Bvlgari: La Dolce Vita & Beyond" was opened at the de Young Memorial Museum in San Francisco (the exhibition will be opened until February of next year). Several pieces that belonged once to Elizabeth Taylor are being displayed, as well as other precious jewels, made between 1950 and 1990. Earlier this year Bvlgari opened an exhibition in its Bond street store in London. Another retrospective exhibition was held at the National Museum in Beijing, celebrating 125th anniversary of the brand. But according to Andy Warhol "the most significant modern art museum in the world" is Bvlgari store in Rome.

Many of Bvlgari jewels are at the upper end of the price spectrum. "We are the only company in the group [LVMH] selling pieces that can surpass 5 million Euro", said Babin. One of the most popular Bvlgari collection (originally created in the '60s) uses a serpent (symbol derived from ancient Egypt). Serpenti wraparound bracelet and necklace as well as Serpenti bag and sunglasses are selling extremely well.

Bvlgari is becoming increasingly popular in China. For example, in 2011 (the year of acquisition) jewelry sales in China (including Hong Kong and Macau) went up 76%.

Bvlgari products include not only jewels, watches and handbags, but also five-star hotels. A joint venture between Bvlgari and Marriott's luxury division that manages Ritz Carlton, was created. There are currently Bvlgari hotels in Milan, London and Bali with a new one slated to open in Shanghai next year. Mr. Trapani (previous CEO) mentioned in one of his interviews that profits from the hotel venture have little impact on Bvlgari finances: "the real impact of the hotel is to promote the brand". Mr. Trapani indicated that despite the fact that Bvlgari diversified into so many different product categories, there is one area that will remained untouched: fashion: "clothing is not at all in the plans, and I hope we will be able to avoid that, because fashion is simultaneously a great opportunity with huge visibility and a volatile risk. Plus, you need a designer and these people are very difficult to manage".

 

Firma Bvlgari znana jest ze swoich kolorowych kamieni szlachetnych i półszlachetnych. "Kolorowe kamienie są symbolem firmy. Były one popularne wczoraj, są dziś i będą jutro", powiedział obecny prezes Bvlgari (który objął to stanowisko w tym roku, a poprzednio był prezesem Tag Heuer)- Jean-Christophe Babin. Biżuterię Bvlgari nosiły Jacqueline Onassis i Elizabeth Taylor. Amerykańska aktorka posiadała kolekcję klejnotów Bvlgarii wartą w momencie jej śmierci 150 milionów dolarów. Większość biżuterii otrzymała od swojego męża (z którym była zamężna dwukrotnie) aktora Richarda Burtona, który zwykł sobie żartować, że jedynym słowem, które Elizabeth Taylor zna po włosku jest "Bvlgari". W maju bieżącego roku otwarta została w de Young Memorial Museum w San Francisco, wystawa, na której zaprezentowane zostały wyroby jubilerskie Bvlgari wykonane pomiędzy rokiem 1950 i 1990 (wystawa czynna będzie do lutego 2014 roku). Można na niej podziwiać kilka klejnotów z kolekcji Elizabeth Taylor. Inne wystawy poświęcone Bvlgari, miały miejsce w Londynie (w salonie Bvlgarii na Bond st) oraz w Muzeum Narodowym w Pekinie. Andy Warhol stwierdził kiedyś, że "najważniejszym muzeum sztuki współczesnej jest salon Bvlgarii w Rzymie".

Biżuteria Bvlgarii staje się coraz bardziej popularna w Chinach. W 2011 roku (czyli w roku przejęcia Bvlgarii przez LVMH), sprzedaż w Chinach (wliczając w to Hong-Kong i Macau) poszła w górę o 76%.

Jedną z najbardziej popularnych kolekcji jest tzw. kolekcja Serpenti, wykorzystująca motyw węża. Bransoletki, zegarki, torebki i okulary Serpenti świetnie się sprzedają.

Marka Bvlgari to nie tylko biżuteria, zegarki, galanteria skórzana i oprawki do okularów, ale również 5-gwiazdkowe hotele. Jakiś czas temu doszło do zawarcia umowy pomiędzy Bvlgari i siecią hotelową Marriott (a konkretnie oddziałem, który zajmuje się zarządzaniem hotelami Ritz Carlton), na mocy której powstały już hotele Bvlgarii w Mediolanie, Londynie i Bali, a w przyszłym roku ma dojść do otwarcia kolejnego w Shanghaju. Dochody z branży hotelowej Bvlgarii nie są jakieś bardzo znaczące, jednak liczy się promocja marki. Były prezes Bvlgarii Trapani przyznał, że istnieje jedna kategoria, którą marka nie jest zainteresowana i jest nią moda.

 

Ewa Bytomska

Comments

  1. cudowna biżuteria <3 marzenie każdej kobiety :)

    ReplyDelete
  2. zapiera dech w piersiach, zwłaszcza pierwsze arcydzieło

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular Posts