Marc Jacobs and Louis Vuitton - what's next?

Ostatni pokaz Marca Jacobsa dla LV
Jedno z najgłośniejszych wydarzeń ostatnich dni to odejście ze stanowiska dyrektora kreatywnego Louis Vuitton Marca Jacobsa. Odejście, o którym plotkowano już od dłuższego czasu dla wielu ludzi stanowiło jednak sporą niespodziankę. Nie mam wątpliwości, że Marc w sferze ubrań przeniósł markę LV w zupełnie inny wymiar. Udało mu się stworzyć od podstaw kolekcje pożądane obecnie przez najbardziej zamożne klientki a każdy jego pokaz był w olbrzymim wydarzeniem i swego rodzaju kropką nad "i" zamykającą w spektakularnym stylu Paryski Tydzień Mody.
Jednak Louis Vuitton to przede wszystkim torebki. To ich sprzedaż stanowi o spektakularnym sukcesie finansowym marki. Zarząd firmy nie ukrywał zamiarów wypromowania LV jako producenta bardzo ekskluzywnych wyrobów galanterii skórzanej często nawiązując do historii załorzyciela marki. Jacobsowi jednak bliżej było do krzykliwej pop kultury niż stonowanych symbolii z minionej epoki przypominających o tradycji i luksusie. Marc w wywiadzie powiedział, że decyzja zapadła rano, w dniu ostatniego pokazu Louis Vuitton w co całkowicie nie wierzę. Z wypowiedzi zarówno jego jak i Barnarda Arnaulta wynika iż Jacobs poświęci się teraz rozwojowi swojej marki, w której oczywiście LVMH ma większość udziałów. Myślę, że zachęceni bardzo udanym wprowadzeniem na giełdę Michaela Korsa będą chcieli to samo uczynić z firmą Marc Jacobs.
Kto w takim razie poprowadzi Louis Vuitton na pozycję jednego z najbardziej ekskluzywnych producentów torebek na świecie?
Najczęściej pada nazwisko Nicolas Ghesquiere, dyrektora kreatywnego Balenciagi. Dlaczego właśnie on? Wydaje mi się, że głównie z dwóch powodów. Po pierwsze jest uważany w środowisku za geniusza, który w doskonały sposób potrafi połączyć klasykę i prostotę z nowoczesnością. W łatwy sposób nawiązuje i czerpie ze wzorów mistrza Balenciagi pozostając jednak kreatywnym i tworzącym kolekcje przemawiające do współczesnej klienteli. Drugi powód jest taki, że jest on uznanym twórcą większości torebek Balenciagi a model "Motorcycle Bag" okazał się olbrzymim hitem sprzedaży. Wydaje się więc, że byłby on idealnym kandydatem na objęcie stanowiska dyrektora kreatywnego Louis Vuitton.

Comments

Post a Comment

Popular Posts