Dior Wonderland at Harrods


Unfortunately we couldn't make it at the launch party so here is short relation from vogue.co.uk.
15 MARCH 2013 ELLA ALEXANDER (Vogue.co.uk)
HARRODS has opened its temporary Dior wonderland. The expansive project - which includes a café, exhibition, window display and pop-up shop - took over 18 months to create and was inspired by the fashion house's long-term relationship with the famed London store.

"This isn't a marketing tool," Christian Dior CEO Sidney Toledano told us at the launch party last night. "It's a transmission of couture. Customers look for more today, they want to hear about the brand history - they need to understand more. Harrods and Dior share the same goals, the same concept of luxury and the same level of service. We need to explain why and how we do what we do. I want people to understand the passion, the innovation and our commitment to excellence. When I come into this room, it works so well. Mr Dior is doing something - he is here."
The store's fourth floor Georgian Restaurant has been transformed into a Dior homage, complete with a giant doll's house which inside features tiny furniture made using J'Adore Dior fragrance bottles; dresses worn by the label's famous fans, from Diana, Princess of Wales, to Elizabeth Taylor; beautiful black and white imagery taken from the brand's archives; videos explaining the concept behind its campaigns; and Dior versions of famous London landmarks - from post boxes to telephone boxes. Its window displays feature mini versions of the capital's attractions, including Tower Bridge and the London Eye, each bearing a Dior stamp. Its pop-up store - which sells a collection of exclusive products - has already proved a success in just one day's opening, having already made over £100,000 before 5pm yesterday.
"What Raf Simons represents is a culmination of Dior's heritage and also cutting-edge luxury," said Harrods' chief merchant, Marigay McKee. "The luxury market is changing - a successful luxury brand needs to have a point of difference, there needs to be a reason to buy. Luxury is about a dream investment and finding products that are unique. Our customers love Raf's curved heel Dior shoes - we can't keep them in stock. They're modern, they're sexy and timeless."

Toledano believes that Raf Simons has been instrumental in driving a new chapter at Dior, one he says that - according to recent financial figures - has pleased both customers and critics in equal measures.

"I expected that Raf would take us in a new direction, and of course he has, but what he has brought also is momentum," he said. "Someone said to me before Raf was hired, 'Why do you need a designer?' We were doing very well as a house and had been for 20 years. A designer is connected to something, they have antennas - as Mr Dior once said himself. They hear the wind in the leaves."
Dior at Harrods is open to the public from now until April 14.
Pisaliśmy już o tym, teraz przyszedł czas na relację. Niestety nie mogłam być na otawrciu stąd wspieram się relacją zamieszczoną w brytyjskim Vogue.
Rozległy projekt jakim jest adior Wonderland in Harrods - obejmuje kawiarnię, wystawę, okna wystawowe i pop-up shop - którego przygotowanie trwało ponad 18 miesięcy a wszystko po to aby stworzyć świat Dior, inspirowany przez długoterminową relację pomiędzy paryskim domem mody a najsłynniejszym londyńskim domem towarowym.
"To nie jest narzędzie marketingowe", powiedział nam Christian Dior CEO Sidney Toledano na przyjęciu z okazji otwarcia wystawy. "To transmisja couture. Klienci chcą dzisiaj wiedzieć więcej, chcą usłyszeć o historii marki - muszą zrozumieć, że Harrods i Dior łączą te same cele, to samo pojęcie luksusu i taki sam poziom usług, czego potrzebujemy, to wyjaśnić jak i dlaczego robimy to, co robimy. Chciałbym aby klienci zrozumieli pasję, innowacyjność i nasze dążenie do doskonałości. Kiedy wracam do tego pokoju, to czuć tu obecność samego Monsieur Dior".
Mieszcząca się na czwartym piętrze restauracja Georgian została przekształcona w hołdzie Diora. Znajduje się tam gigantyczny dom dla lalek, który wewnątrz kryje małe meble wykonane z buteleczek J'adore, suknie noszone przez słynne klientki: od Diany, Princess of Wales, do Elizabeth Taylor, piękne czarno-białe fotografie z archiwów marki, filmy wyjaśniające koncepcję jego kampanii oraz Dior'owskie wersje słynnych londyńskich zabytków - od skrzynek pocztowych do budek telefonicznych. W oknach wystawowych mini wersje stołecznych atrakcji, w tym mostu Tower Bridge i London Eye, gdzie każde łożysko nosi logo Dior. Jego pop-up store - która sprzedaje kolekcję ekskluzywnych produktów - już okazał się wielkim sukcesem i tylko w jednym dniu otwarcia osiągnął obrót ponad £ 100.000 przed godzina siedemnastą.

"Co Raf Simons reprezentuje jest kulminacją dziedzictwa Dior lecz także najnowocześniejszym luksusem", powiedział szef sklep Harrods - Marigay McKee. "Rynek towarów luksusowych się zmienia - marka, która chce odnieść sukces musi się czymś wyróżniać, musi dostarczyć klientowi powodów do zakupu ich produktów i stworzyć je tak aby były unikatowe. Nasi klienci cenią sobie buty Diora z zakrzywionym obcasem - nie nadążamy z dostarczeniem ich w wystarczającej ilości Są nowoczesne, są sexy i ponadczasowe ". (jest na nie bardzo długa lista oczekujących)
Toledano uważa, że ​​Raf Simons jest narzędziem, dzięki któremu zostanie napisany nowy rozdział w historii Dior. Mówi, że  według ostatnich danych finansowych zdołał on zadowolić w równym stopniu zarówno klientów jak i krytyków.
"Spodziewałem się, że Raf poprowadzi firmę w nowym kierunku, i oczywiście to zrobił, ale to, co On wniósł to również jest rozpęd" powiedział. "Ktoś mi powiedział, zanim został zatrudniony Raf: Dlaczego potrzebujesz projektanta? Jako dom mody świetnie sobie radziliśmy i to od 20 lat lecz projektant jest podłączony do czegoś, mają takie anteny - jak sam Monsieur Dior powiedział kiedyś: Oni słyszą wiatr w liściach ".
Wystawa Dior w Harrods jest otwarta dla publiczności od teraz aż do 14 kwietnia.
Później jeszcze, krótki film z otwarcia…




Comments

  1. Swietne :)

    www.lovethisthread.blogspot.co.uk

    ReplyDelete
  2. Można się poczuć jak w bajkowym świecie wszystko wydaje się jakby magiczne .

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular Posts