Michael Kors

Michael Kors, marka założona przez projektanta prawie 30 lat temu, przeżywa teraz prawdziwą "hossę". Firma, której wartość przekracza obecnie miliard USD, nie zawsze funkcjonowała tak sprawnie, np. w 1993 roku z 1,4 milionami $ długu zmuszona była do reorganizacji. Sam projektant pracował przez kilka lat (od 1997 do 2002 roku) dla Celine, marki należącej do portfolio LVMH. W 1999 roku holding LVMH zakupił 33% marki projektanta. Po odejściu Korsa z Celine, firma private equity Sportswear Holding (na której czele stali Silas Chou i Lawrence Stroll) zakupiła większość udziałów w firmie. Chu i Stroll byli dotychczas najbardziej znani z zainwestowania w Tommy Hilfiger (w 1989) i wprowadzenia marki na giełdę 4 lata później. Prezesem Michaela Korsa został, pracujący wcześniej dla Anne Klein, John Idol i w pewnym momencie trójka Stroll, Chou i Idol była właścicielem 85% marki, podczas gdy jej założyciel był właścicielem 15%.
Nowy management zadbał o to, aby sprzedawać więcej akcesoriów (które są dla marek luksusowych dużo bardziej dochodowe niż ubrania), wprowadzono również nową, tańszą linię ubrań: Michael by Michael Kors. To właśnie dzięki owej tańszej linii, marka nie ucierpiała tak bardzo podczas recesji.


                                        

Charakterystyczne dla ubrań Korsa jest to, że kupują je chętnie kobiety w bardzo szerokim przedziale demograficznym. Jak to skomentowała Anna Wintour podczas przyjęcia z okazji rozdania nagród CFDA: "He makes extra ordinarily beautiful clothes that are cross-generational and uniquely American. In an industry obsessed with the cool and the cutting-edge, he is both smart enough and brave enough to design clothes that are about comfort, elegance and unselfconscious glamour".





Sam projektant określił swoją estetykę jako "pragmatic idulgence- luxurious, but classic and flattering".
"He's been able to fill that tier just below the haute couture and that has served him well in this country, certainly in this last couple of years. People felt like they weren't buying something high-trend that would be out of fashion in a year or so" (Wendy Liebman, prezes WSL Strategic Retail).
Ubrania i akcesoria marki sprzedawane są w luksusowych domach handlowych i własnych butikach. Kors planuje otwarcie 175 sklepów w przeciągu najbliższych kilku lat (z czego 50 sklepów otwartych będzie w Chinach). Kilka miesięcy temu otwarty został flagowy butik Korsa na Rue Saint Honore w Paryżu, w sierpniu ubiegłego roku- pierwszy butik w Tokyo. Niektóre sklepy sprzedają wyłącznie droższe ubrania i akcesoria, inne z kolei zarówno droższe, jak i tańsze linie.
Michael Kors zasiadaą w jury reality show "Project Runway", co również przyczyniło się do wzrostu zainteresowania marką.


Michael Kors- the fashion label launched by the designer about 30 years ago, is doing extraordinarily well. In 1993 the company filed for chapter 11 bankruptcy protection with $1.4 million in debts and now it is $1.3 billion behemoth. In 1997 the designer was recruited by LVMH to design for Celine, what he did for 5 years. In 1999 LVMH purchased 33% stake in his company. After Kors's departure from Celine, in 2003, Sportswear Holdings, a private equity group led by Silas Chou and Lawrence Stroll, acquired a majority stake in the company. Chu and Stroll are best known for investing in Tommy Hilfiger in 1989 and taking it public in 1992. John Idol from Anne Klein was hired as the company's CEO and eventually Stroll-Chou-Idol team owned 85% of the brand, compared with 15% owned by the designer himself. Under Stroll-Chou-Idol leadership, the company focused more on accessories, typically cash cow business for designer brands, compared to clothes and launched lower, more affordable line Michael by Michael Kors. It was the lower line that bolstered the company during the recession.

Kors's clothes appeal to a wide variety of demographic groups. As Anna Wintour described it during the CFDA awards ceremony: "He makes extra ordinarily beautiful clothes that are cross-generational and uniquely American. In an industry obsessed with the cool and the cutting-edge, he is both smart enough and brave enough to design clothes that are about comfort, elegance and unselfconscious glamour".
The designer himself describes his design aesthetic as "pragmatic indulgence"- luxurious, but classic and flattering.
"He's been able to fill that tier just below the haute couture and that has served him well in this country, certainly in this last couple of years. People felt like they weren't buying something high-trend that would be out of fashion in a year or so", says Wendy Liebman, the CEO of WSL Strategic Retail.
The company sells its clothes and accessories through luxury department stores and its own company-operated shops. 175 stores are slated to open in the next several years (50 of them in China). Large flagship store opened on Rue Saint Honore in Paris several months ago and first Tokyo boutique was opened in August of last year. Some of the stores, so-called Collection stores, carry only high-end clothes and items and others mix all the lines together.
Michael Kors intends to expand into travel and food packaging. He appeared as a judge on reality show "Project Runway", which helped him to expose his brand to a greater audience.

Ewa Bytomska

Comments

  1. Od najnowszego sezonu Project Tunway na miejscu Korsa jest Zac Posen. Nie wiem dlaczego:(

    ReplyDelete
  2. Szkoda, ze komentarze dot. postów o markach modowych i podobnych są na poziomie zerowym, co oznacza brak wiedzy oraz ogromną ignorancję, a stylizacje Madzi wywołują burzę, bo tak łatwo kogoś skrytykować.

    Faktycznie można zaobserwować wzrost popularności tej marki. Poza tym najnowsze wzory torebek bardzo mi się podobają i trafiają jak najbardziej w mój gust. Nie wszystkie, ale większość. Są klasyczne, proste i minimalistyczne.

    ReplyDelete
  3. uwielbiam projekty Zac Posen ;-) mysle ze bardzo interesujace sa posty przedstawiajace funkcjonowanie wielkich potentatów modowych od ''kuchni'' działania biznesowe, marketingowe etc a nie tylko gotowy projekt na wybiegu czy w sklepie

    ReplyDelete
  4. Dokładnie Madziu, dobrze że piszesz także o tym od strony biznesowej. Mówimy o miliardowych inwestycjach....a niektórzy dalej swoje, że to tylko fatałaszki....;)

    ReplyDelete
  5. ale ja pisze o komentarzach pod takimi postami... że ich brak i nikt się nie wypowiada, jakby nikogo to nie interesowało, a same posty dla mnie są rewelacyjne. To albo źle napisałam, albo mnie źle zrozumieliście ;)

    ReplyDelete
  6. Blonde AndSeet ja rozumiem doskonale rownież kiedyś o tym pisałam ze jak stylizacja sie pojawia to jest ruch a juz przy innych postach slabiutko ... A jak juz jest jakis konkurs woooohoooo to tyle zainteresowanych ze człowiek wtedy widzi ze cos sie dzieje . Podobnie jest co do stylizacji jak grzeczna wersja to komentow Max 30 gdy Madzia zaszaleje ile żali i psioczenia to beeee Aa to tak a to siak ... I wtedy czytelniczek jak grzybów po deszczu ;/ przepraszam ze sie tak rozpisalam ;) co do Postu Ewy Michael Kors to jeden z ciekawszych projektantów US lubię jego projekty wydaje sie jakby znał kobiece ciało w każdym calu przy czym zachowuje ciekawość formy i jakoś materiałów , linia akcesoriów bardzo na tak :)

    ReplyDelete
  7. Basiu dokładnie tak jest ;-) ale coz ja moge ;-)?

    ReplyDelete
  8. Madzia co pozostaje najlepiej rozdawać jak Robin Hood przy czym przywdziewac outfity w stylu Lady Gaga haha popularność i natlok komentatorów murowany ;) :*

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular Posts