The Making of Look 46

Here is very interesting reportage from Vanity Fair Magazine
Photos by Sophie Carre

The appointment of Belgian wunderkind Raf Simons as creative director of Christian Dior set tongues wagging. In what direction would this master of minimalism steer the famously feminine, lushly luxurious House of Dior? Any doubters were silenced by his spectacular debut couture collection, which was universally hailed as a triumph. Below, we go behind the scenes to trace the creation of one dress, from pattern to catwalk.

Bardzo ciekawy reportaż z Vanity Fair/Zdjęcia  Sophie Carre


Powołanie belgijskiego talentu Raf Simmons, na stanowisko dyrektora kreatywnego domu Christian Dior wywołało wiele plotek i spekulacji. W którą stronę mistrz minimalizmu poprowadzi dom mody znany do tej pory z projektów emanujących kobiecością, szlachetnością i luksusem?. Wszyscy którzy wątpili w sukces projektanta ucichli zaraz po niesamowitym pierwszym pokazie HC, który jednogłośnie okrzyknięty został jako wielki sukces.
Poniżej znajdziecie reportaż dokumentujący powstawanie ''look nr 46'' od szablonu po wybieg.



A section of embroidered fabric for Look 46, a silk-mousseline three-quarter-length dress from Simons’s debut couture collection for Dior.


Dior embroiderer Jean-Pierre Ollier in the atelier flou adjusts the placement of embroidery on the toile.
 Jean-Pierre Ollier w atelier dostosowuje położenie haftu na siatce materiału .


A model is fitted with the toile, an early prototype of the dress made of simple cotton canvas, in Simons’s studio.


After some 350 hours of work by the embroiderer and petites mains, the dress, still in the atelier flou, is nearly complete.


Simons in his studio, with a look-board of photographs and fabric swatches for the collection.

A close-up view of the silk-mousseline fabric for Look 46 in “rose pale pink,” which was cut into tiny strips and sewn onto the dress by hand.
Zbliżenie blado-różowej  tkaniny jedwabnej mousseline dla sylwetki nr 46 , która została wycięta w drobne paseczki i przyszyta do sukni, oczywiście  ręcznie.


Antonina, who is shortly to model the look for the first time in public, in the finished dress, and fellow model Esther, in a white organza dress embroidered with “pointillist degradé chiffon.”


Descending the staircase in the hôtel particulier where the show was held on July 2, 2012.


In a fitting at the Dior studio on the Avenue Montaigne.


Antonina prepares to step out onto the catwalk.












Models Esther and Antonina emerge from a wall of blue delphiniums for the finale: over 300,000 flowers were supplied by Belgian florist Mark Colle for the show. Veils by Stephen Jones were worn only for the finale.











Comments

  1. Choć raz zobaczyc to wszystko "od zaplecza":)

    ReplyDelete
  2. Raf dla Diora jest genialny, a kolekcje HC uwielbiam zawsze intryguje mnie misternosc wykonania kreacji i niesamowita kreatywnosc projektantow . Suknia jest przepiekna , jestem pod wrazeniem kroju , kolorow i oczywiscie materialu . Swietny post (piekne zdjecia)

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular Posts