2day's News: Kors, Power List, Kids

Michael Kors


Michael Kors postanowił wypuścić na giełdę kolejnych 25 milionów akcji swojej firmy. Od momentu pojawienia się firmy w publicznym obiegu cena akcji podwoiła się. Decyzja Securitiea and Exchange Commission w tej sprawie spodziewana jest wkrótce. 







Power List


Bernard Arnault, Sarah Burton, Christopher Bailey, Karl Lagerfeld, Marc Jacobs, Natalie Massenet, Phoebe Philo, Miuccia Prada, Carine Roitfeld i Anna Wintour - to nazwiska, które same przychodzą nam do głowy gdy myślimy o osobach mających najwięcej do powiedzenia w świecie fashion. Brytyjski Telegraph ogłosił listę 25-ciu najbardziej wpływowych osób w branży modowej. Oprócz powyższych nazwisk chyba największym zaskoczeniem było pojawienie się na tej liście Catherine, Duchess of Cambridge. Prawda jest taka, że cokolwiek księżna nie założy znika z półek sklepowych jeszcze tego samego dnia, tym bardziej, że często wybiera niedrogie brytyjskie sieciówki.


Kids


Marc Jacobs po raz kolejny bronił swojego stanowiska w sprawie zatrudnienia nieletnich modelek na swoim pokazie. Ondria Hardin i Thairine Garcia to dwie 14-letnie dziewczyny, które wzięły udział w jego nowojorskim show. Marc powiedział, że nie widzi różnicy pomiędzy występami na wybiegu a np. w reklamach telewizyjnych i dodał iż jego celem nie była nigdy prowokacja. Ja osobiście trochę się dziwię stawianym mu zarzutom i podejrzewam, że ludzie go oskarżający nie widzieli pokazu w całości lub nie zrozumieli jego przekazu.

Comments

  1. Madziu przepraszam, że nie na temat ale trochę Cię pomęczę ;-) Nie chciałabyś sprzedać swojej torby burberry ? Ogromnie mi się podoba, a niestety nigdzie nie mogę znaleźć tego modelu. Pozdrawiam !

    ReplyDelete
  2. ad. "Kids":
    W nie zgadzam się z poglądem, że nie ma różnicy pomiędzy udziałem dziewczynek 14-letnich w reklamach tv, a ich pracą na pełnym etacie jako modelki. Jak wiadomo świat modelingu jest bardzo brutalny, nie zostawia na młodych dziewczynach wszelkich złudzeń: po co są, do czego służą, jak mają wyglądać i ile mają schudnąć. Młoda psychika nie jest na tyle ukształtowana, by znieść tak olbrzymią falę krytyki. I tylko nielicznym udaje się przejść bez mniejszego szwanku na psychice i zdrowiu fizycznym. Udział w reklamach tv różnego rodzaju żądzą się kompletnie innymi prawami i przede wszystkim nie narażają młodej psychiki na takie spustoszenie, oferowane przez świat mody.
    Cindy Craword w drodze wyjątku (jako była muza Gianni Versace) zgodziła się na udział swojej córki w kampanii reklamowej dla Young Versace, zaznaczając, że po skończeniu 17 lat i wyrażeniu przez córkę woli bycia modelką, pozwoli córce spełniać się w branży fashion. I ma w tym stu procentową rację.
    Argumenty wizji projektantów i artystycznym przekazie w ogóle do mnie nie przemawiają.
    Inną kontrowersyjną sprawą był udział małoletniej prostytutki, rozsławionej uprawianiem seksu za pieniądze z czołowymi piłkarzami francuskimi, w sesji zdjęciowej robionej przez Karla Lagerfelda, zdjęcia zresztą prezentowane były na tym blogu. Nic w imię sztuki, pięknych zdjęć i "namaszczenia" mistrza, nie stanowi wytłumaczenia dla zaangażowania osób tak niskiej reputacji. Zdecydowanie nie jest to wzorzec do naśladowania.

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular Posts